söndag 28 mars 2010

Gåsögon



I veckan har Garnverket visat upp sina vårnyheter och jag fick hjälp av Birgitta Engardt att välja garn till min Huskrokströja. Ögat och handen valde genast en havsblå färg av garnet Fårö i färgen Lagunblå. I butiken var det riktigt vårinspirerat och uppdukat med buffé av både garn och plockmat. Garnet är riktigt maffigt att sticka med och det fick följa med till Marias stickkafé i lördags. Mönstret fick mig att sitta tyst och mest lyssna på pratet omkring mig. Det är inte nådigt när en sticka halkar ur och håller man inte koll på maskantalet så är det kört. Efter hand känner jag mig i alla fall allt tryggare. Mönstret är från boken Ekoull och Gotländsk Sticksöm som också innehåller beskrivningen på rosenvantarna. Precis den där blå färgen kan havet ha ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar