onsdag 16 december 2009

Nya projekt från Knitty

Det är sällan jag hittar något på Knitty sådär direkt som jag vill kasta mig över. Oftare kommer jag tillbaka dit på omvägar när någon annan använt ett annorlunda garn som gör att jag tänker om. Vinternumret bjuder på Burning Embers som kan vara ett lämpligt restgarnsprojekt, en vacker schal, Bitterroot, som ser väl ambitiös ut och vantar skulle det ju inte vara mer här i studion men historien kring de här, Mrs Roosevelt, var intressant plus att man där får möta bloggaren Franklin Habit som påminner om vår egen Asplund, jämför Dolores respektive Åke. Båda herrarna har genom historien haft sällskap av Edgar Allan Poe och Thomas Alva Edison. Tänk om det var så att Edison uppfann glödlampan för att han skulle kunna sticka på nätterna utan att få ont i ögonen. Ja, som sagt, Burning Embers verkar vara ett lagom projekt i juletid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar