lördag 7 november 2009

Snäpp


En del veckor försvinner som ett snäpp med fingrarna, snäpp så är de borta, men enligt kameran har det hänt en hel del som behöver noteras. I den låg bilder från familjemiddag hemma hos äldsta dottern som flyttat till en ny studio och för övrigt har snabbt och jämnt flyt i livet och bilder från mina försök att hitta ett nytt kök. Vädret har varit bistert så det har inte blivit så många promenader i Bergianska men jag och Kamelen gick en sväng och köpte de här mörklila hyacinterna i Bergianska. Kylan inspirerar till snabba insatser och jag experimenterar för fullt med virkade vantar som går himla fort att få färdiga och jag ska också se om jag kan komma någon vart med Ysoldas Garter stich mitts.

2 kommentarer:

  1. Jag räknar med att min ena lök kommer slå ut om ett par dagar. Jag är otålig och har dopat mina med varmt vatten.

    SvaraRadera
  2. Det kan gärna gå långsamt. Såg den första adventsstjärnan på väg hem idag och faktiskt är det ju advent i slutet på månaden.

    SvaraRadera