söndag 30 januari 2011

Tillbakablick


Det är så mycket som har hänt sen vi drog igång vår stickklubb på jobbet för drygt ett år sen. Sen dess har vi gått igenom en omorganisation och spridits geografiskt över stan men på klubben kan vi fortsätta att träffas. En del hade inte hållit i ett par stickor sen skolan men utvecklas i rask takt och leker med färger och gör egna mönster. Då och då tillkommer en ny medlem och två av medlemmarna har fått barn. I klubben fick jag tips på boken Sticka i romantisk lantstil där jag valt att börja på ett sjalmönster. Det har blivit en hel del blommor också ur boken och till jul bakade jag en fruktkaka efter recept i boken. Jag greps av en romantisk feber och virkade raskt in ett antal galgar i pastellfärgat garn och prydde med blommor. Mottot på den lilla babytröjan sammanfattar bra vad klubben betyder för oss, tycker jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar