söndag 3 oktober 2010

Sommarräkning



Den gångna sommaren har jag stickat inte mindre än tre av Verkegårds båtringade tröjor vilket är helt emot min princip att aldrig sticka precis samma sak två gånger. Men den svala sommaren och den outsinliga tillgången till garnet Töis i Hemse gjorde det ändå möjligt. Annars brukar det jag stickar för andra gången mest bli liggande. I slutet på maj tog jag fram virknålen och började experimentera med olika garner för att under tidspress ta fram en sjal till en arbetskamrat som firade sin 60-årsdag. Det satte igång en riktig virkfeber och jag har nu virkat ca 80 "mormorsrutor" i Delight som ska bli den filt som är på omslaget till Drops nr 124. Den blir ganska dov i tonen jämfört med bilden i Drops. Det ska bli ytterligare en virkad sjal och sen sjal och vantar från Yll och tyll. Där hittade jag ett riktigt enkelt vantmönster för två stickor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar