onsdag 28 oktober 2009

På rätt kurs

Idag har jag varit på kurs i Konsten att påverka och låta sig påverkas, del tre i en serie fackliga kurser för förtroendevalda, och nog blev jag påverkad alltid. Jag vet inte vad jag hade väntat mig men inte var det att kursen skulle rivstarta med att alla skulle hålla ett kort anförande inför hela gruppen. Vi var 18 deltagare och nu är vi 18 berättelser rikare. Jag har nu insikter i hur det är att köra x2000 från Sundsvall till Stockholm, cykla Vasaloppet, renovera hus, ha en dejt med Tomas Ledin, snubbla och hamna på mage inför 1 200 åskådare. Gruppens tuffing berättade en mjukishistoria om hur han ingrep mot en klottrare och en av tjejerna berättade hur man tränar thaiboxning och demonstrerade på honom. Alla hade något att berätta även den som inte tyckte sig ha det. Jag kan bara förundras över människors mångfald och se fram emot andra kursdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar