Idag blev det äntligen av att äta lunch under eken som jag drömt om så länge. Det var före semestern som jag upptäckte den fantastiska eken i koloniområdet i Frescati. Jag fick också klartecken av ett par kolonister att det var ok att besöka platsen. Det sägs att eken är femhundra år gammal. Jag och mitt lunchsällskap tog med oss varsin kasse med mat och jag ledde självsäkert vägen in bland de lummiga buskarna. Nu när grönskan är som djupast är det en riktig labyrint därinne bakom de gröna ridåerna. Vi hade det skönt där i solen tills myrorna började bli för närgångna.
Friday 26 June 1663
-
Up betimes, and Mr. Moore coming to see me, he and I discoursed of going to
Oxford this Commencement, Mr. Nathaniel Crew being Proctor and Mr. Childe
comme...
19 timmar sedan
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar